Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa 6.11.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa tiistaina 6.11. ja päättyy lauantaina 10.11.

Ennakkoäänestyspaikkoja on yli 2500 ympäri Suomea. Kajaanissa voi äänestää ennakkoon kirkkoherranvirastossa, Otanmäen seurakuntatalolla, Linnantauksen seurakuntakeskuksessa, Kajaanin lukiolla, Vuolijoen seurakuntatalolla sekä Kajaanin Prismassa. Katso tarkemmat tiedot ja aikataulut tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ehdokkaiden äänestysnumerot löytyvät seurakuntien verkkosivustoilta sekä valtakunnalliselta vaalisivustolta seurakuntavaalit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Katso Kajaanin seurakunnan vaaliehdokkaat tästä.

Äänioikeutettu voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa riippumatta siitä, missä seurakunnassa hän on kirjoilla. Äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet.

Äänestäjän on todistettava henkilöllisyytensä, joten mukaan tarvitsee kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Kajaanin seurakunta on postittanut kaikille äänioikeutetuille ilmoituksen äänioikeudesta seurakuntavaaleissa. Ilmoituskortin voi ottaa mukaan äänestyspaikalle, mutta sen puuttuminen ei estä äänestämästä.

Varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 18.11. voi äänestää ainoastaan oman seurakunnan nimeämässä äänestyspaikassa. Kajaanin seurakunnassa äänestys vaalipäivänä tapahtuu Kajaanin kirkossa klo 11–20.

Vaalikone auttaa ehdokkaan valinnassa

Seurakuntavaaleissa on tälläkin kertaa valtakunnallinen vaalikone, joka auttaa äänestäjiä ehdokasvalinnassa. Seurakuntavaaleissa on yhteensä 16 700 ehdokasta, osa ehdokkaista on ehdolla seurakuntayhtymissä kaksissa vaaleissa. Vaalikoneeseen on vastannut reilusti yli puolet ehdolla olevista.

Seurakuntavaalien vaalikoneeseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-11-05 13:44:00.0