Lähetystyö ja kansainvälinen kasvatus

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. (Matt. 28:19–20)

Lähetystyö on lähtemistä ja lähettämistä. Joku saa kutsun lähteä maan ääriin julistamaan evankeliumia sanoilla ja käsillään. Toisen tehtävä on lähettää rukouksin, taloudellisesti ja avustamalla. Jokainen meistä on kutsuttu lähetystyöhön. Onko sinun paikkasi lähteä vai lähettää? Tervetuloa mukaan lähetystyöhön!

Nuorten kansainvälisestä toiminnasta saat lisätietoja Niinalta. Ryhmä kokoontuu noin kerran kuukaudessa ja tällä hetkellä työnalla on rippikoulujen kansainvälisyyskasvatus.

Ota yhteyttä:

Globaalikasvatus

Niina Hautala

Lähetystyön pappi
Mikko Haltsonen

afrikkalainen perhe vedenhakumatkalla
Kuvaaja: Lauri Soini / Kirkon ulkomaanapu

Seurakunnalla on nimikkolähettejä ja stipendiaatteja tällä hetkellä Venäjällä, Senegalissa, Thaimassa, Etelä-Afrikassa sekä nimikkokohde Nepalissa ja Papua-Uudessa-Guineassa. Nimikkolähetin lähettää kohteeseen lähetysjärjestö. Läheteillä on sen lisäksi taloudellisena ja rukoustukijana yksi tai useampi lähettävä seurakunta ja siellä toimivat lähettäjät.

Ulkomailla tapahtuvassa lähetystyössä Suomen evankelis-luterilaiset seurakunnat toimivat yhteistyössä kirkon lähetysjärjestöjen kanssa. Toimintaa koordinoi Kirkon lähetystyön keskus, josta voit lukea lisää verkossa.

Seurakunnan lähetyspiirit kokoontuvat säännöllisesti eri puolilla Kajaania, viikkotoimintaan pääset tutustumaan tästä. Lähetystyötä voi tukea myös osallistumalla tapahtumiin sekä liittymällä lähetysrenkaaseen. Seurakunta järjestää vuosittain Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia lähetystyön hyväksi. Vapaaehtoiseksi voit ilmoittautua ottamalla yhteyttä lähetyskasvatussihteeriin Niina Hautalaan, p. 044 7444 225 tai lähetystyön pappiin Mikko Haltsoseen, p. 044 7444 101.

Lähetysrengas

Voit liittyä lähetysrenkaaseen ottamalla yhteyttä nuorisotyönohjaaja Niina Hautalaanp. 044 7444 225. Liittymällä lähetysrenkaaseen saat säännöllisesti lähetysrenkaan kirjeen ja tietoja nimikkokohteista sähköpostiisi.

Voit tukea lähetystyötä lähetysrenkaan kautta:

Saaja: Kajaanin seurakunnan lähetysrengas
Tilinumero: FI35 5760 0320 1335 55

Viitteet:

Suomen Lähetysseura
Urimin työ, 10113
Saara Kalaluka, 10016
Tuula Kosonen, 10171

Hilde Paco,10029

Kansanlähetys
Haveristen perhe, 10058
Saara Mrcela, 10168