Virkatodistus ja sukuselvitys

1.4.2022 alkaen seurakuntamme jäsenrekisteriasiat hoitaa Kuopion aluekeskusrekisteri.
Näitä ovat mm. virkatodistustilaukset, seurakuntaan liittyminen, avioliiton esteiden
tutkiminen ja kasteiden rekisteröinti.

Virkatodistuksen voi tilata:

1. Yksityishenkilöt: Tilaa virkatodistus - asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta

(Huom. Sukututkimustilaukset täältä)

2. Organisaatiotilaajat: Tilaa virkatodistus - asiointipalvelunLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta

3. Puhelimitse numerosta 010 5733 100

HUOM. Henkilöt, jotka eivät ole ev.lut kirkon jäseniä, tilaavat virkatodistukset  Digi- ja väestötietovirastosta (DVVLinkki avautuu uudessa välilehdessä).

Virkatodistus

Virkatodistus tarvitaan esim. perunkirjoitusta tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita.

Virkatodistusmaksut

Päätösvalta kirkonkirjojen tietojen luovuttamisesta perittävän maksun määräämisestä kuuluu kirkkolain mukaan kirkkohallitukselle. Kirkonkirjojen tietojen luovuttamisesta perittävissä maksuissa pyritään noudattamaan Digi- ja väestötietoviraston vastaavista asiakirjoista perittyä maksua.

Aluekeskusrekisterit laativat niiden seurakuntiin kuuluvista jäsenistä katkeamattomat sukuselvitykset koko Suomen ev.lut. kirkon jäsenyysajalta. Näin todistuksia ei pääsääntöisesti ole enää tarpeen tilata erikseen muista seurakunnista. Tilanteesta ja käyttötarkoituksesta riippuen todistus voidaan poikkeuksellisesti laatia myös suppeammalta ajanjaksolta.

Voimassaolevat virkatodistusmaksut »

Sukututkimukset

Aluekeskusrekisteri palvelee sukututkijoita tekemällä sukututkimusta. Sukututkimusta tehdään vuoden 1860 tiedoista alkaen.

Pääset tekemään tilauksen sekä saat enemmän infoa osoitteesta:

Kuopion aluekeskusrekisteri/sukututkimukset »