Kajaanin rauniolinna symboloi vapaaehtoistoiminnan tehtävää rakentaa yhteistä seurakuntaa ja kirkkoa.

Vapaaehtoiseksi seurakuntayhteisöön

Vapaaehtoistoiminta on yksittäisten ihmisten ja  yhteisöjen hyväksi tehtävää palkatonta toimintaa. Seurakunnan vapaaehtoset ja työntekijät muodostavat yhteisön, jossa jaetaan kokemuksia ja vastuuta.

Vapaaehtoisena:

• Voit auttaa, välittää, harrastaa, kantaa vastuuta, oppia uutta ja osallistua
  • Olet mukana rakentamassa seurakuntayhteisöä, hyvinvoinita ja välittämisen ilmapiiriä
  • Saat tehtävän mukaisen perhdytyksen, ohjauksen ja tuen
  • Sitoudut tehtävään omien valintojen ja motiivien mukaisesti

Seurakunnassa on monenlaisia mahdollisuuksia toimia:

Tehtävät jumalanpalveluksessa /messussa, varahaiskavatus- ja perhetoiminnassa, Kotiseurakuntani-lehden tekijänä, varhaisnuorten kerhojen ohjaajana, kuoro- ja musiikkitoiminnassa, Kirkon keskusteluavun päivystäjänä, leiri- ja rektiavustajana, pyhäkoulun ohjaajana, Yhteisvastuukeräykessä, olohuonetoiminnassa, Saapas-toiminnassa, ystäväpalvelussa, arkunkantajana, tapahtumissa /talkoissa, kahvituksissa, ryhmien ohjaajana, peittopiirissä sekä kansaivälisen kasvatuken / lähetystyön toiminnassa.

Mikä on sinun paikkasi toimia? Rohkeasti voit tuoda esiin toiveitasi ja uusia ideoita!

Vapaaehtoistehtäviä löydät vapaaehtoistyö.fi/kajaani sivustolta.

Seuraa vapaaehtoistyö.fi Kajaanin facebook-sivuja.

vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Kirkon keskusteluapu