Jumalanpalvelus

Jumalanpalveluksessa kuulemme Jumalan puhuttelevan meitä. Hän auttaa meitä vastaanottamaan armon, jonka varassa jaksamme iloita ja elää kristityn jokapäiväistä elämää.

Kajaanin seurakunnan messuissa ovat vapaaehtoiset toimineet eri tehtävissä avustajina. Ehtoollisen avustamiseen seurakunta on kutsunut halukkaista koulutettavaksi vapaaehtoisten joukkoa, jotka avustavat säännöllisesti omilla vuoroillaan.

Jumalanpalveluksissa tarvitaan edelleen paljon vapaaehtoisia, mm. tervetulleksi toivottajia, raamatun tekstien lukijoita ja kolehdin kantajia.

Pääkirkon jumalanpalvelusavustajien tehtäviä koordinoi seurakuntapastori Jaakko Kupiainen, p. 044 744 4116. Linnantauksessa toimii jumalanpalvelusryhmä, jonka toimintaa ohjaa Linnantauksen kappalainen Aila Kemppainen, p. 044 7444 120. Vuolijoki-Otanmäen alueella pastori Soile Koistinen, p. 044 7444 102. Heille voi myös ilmoittautua, jos haluaa toteuttaa messussa jotakin muuta tehtävää, jonka kokee omakseen.

Tutustu säännölliseen toimintaan »

Pappi kaataa ehtoollisviiniä pikariin.
Ehtoollista vietetään Jeesuksen käskyn mukaisesti hänen ristinkuolemansa muistoksi. Kuvaaja: Juho Alatalo