Pikkuhelppi ja Lapsiparkki

- Maksutonta lastenhoitoapua perheen arkeen

Pikkuhelppi

Pikkuhelppi tulee apuun, kun vanhemmat tarvitsevat hetken hengähdystä tai aikaa itselleen.
Helppiaika on korkeintaan 2h ja toiminnassa on vain yhden perheen lapsi/lapset kerrallaan. Perheellä on mahdollista saada palvelua max. 4 kertaa lukukaudessa. Toiminta on maksutonta

Pikkuhelppi toimii arkipäivisin klo 8-16 välillä Teppanan kerhotilassa (Erätie 12C) tai Kuurnan kerhotilassa (Linnantaustie 55A).

Vapaita aikoja voi tiedustella tekstiviestillä Minna Kuntsi, 044 7444 216. Vastaamme arkipäivisin klo 8-16 välillä.

Pikkuhelppiä järjestetään vanhempien toiveen mukaan joko sisätiloissa tai ulkona. Lapsille järjestetään heidän ikätasoaan vastaavaa puuhaa. Lapset ovat seurakunnan tapaturmavakuutusten piirissä. Pikkuhelpissä ei ole tarjoilua, vaan tarvittaessa lapselle voi ottaa mukaan omat eväät. Myös asianmukainen vaatetus on tarpeen, varsinkin ulkoiluja ajatellen.

Lapsista otetaan ylös tarpeelliset tiedot ja vanhempien yhteystiedot, joita säilytetään tietosuoja-asetusten mukaisesti. Tiedot poistetaan asiakkuuden päätyttyä. Toimintaa vetävät seurakunnan koulutetut lastenohjaajat. Ohjaajilla on vaitiolovelvollisuus lapsen ja perheen asioista. Toimintaan osallistutaan vain terveenä.

Helpissä työskentelevät lastenohjaajat Minna Kuntsi, Sari Korkkonen, Sisko Saarinen ja Carita Lerssi

Helppi suljettu
joulutauko18.12.2023- 7.1.2024
Henkilökunnan virkistyspäivä to 29.2.
Talviloma viikolla 10 (4.3. - 10.3.2024)
Pääsiäinen 29.3. - 1.4.
Vappu ke 1.5.
helatorstai to 9.5.

Lapsiparkki 2-8-vuotiaille lapsille

Lauantaisin 20.1. - 27.4.2024 klo 10-14.
Suljettu 2.3., 9.3. ja 30.3. Lapsiparkki on maksuton

Lapset voivat olla hoidossa max. 2 tuntia/ kerta. Paikalla on aina vähintään kaksi hoitajaa. Enimmillään lapsia voi olla hoidossa 10. Paikan voi varata etukäteen perjantaina klo 12 mennessä tai tulla katsomaan, onko vapaita paikkoja.  Ennakkoilmoittautumiset ja tiedustelut p. 044 020 5103

Lapsiparkkitoimintaa toteutetaan yhteistyössä MLL:n Kainuun piirin, Kajaanin 4H:n ja Kainuun ammattiopiston kanssa.

Päivitetty 14.3.2024

Pikkuhelppi logo