nuoria pöydän ääressä

Rippikoulu

Rippikoulu on nuoren hieno mahdollisuus tutustua itseensä, seurakuntaan ja Jumalaan. Tervetuloa mukaan löytöretkelle!

Rippikoulu on seurakunnan kastekoulu. Se käydään tavallisesti noin 15 vuoden ikäisenä. Siellä pohditaan elämän perusasioita ja kirkon uskoa, sekä opetellaan hiljentymistä ja toisten huomioonottamista. Opettajina toimivat pääasiassa pappi, nuorisotyönohjaaja ja kanttori sekä isoset, jotka ovat vähintään kaksi vuotta rippikoululaisia vanhempia nuoria. Rippikoulun käyminen on vapaaehtoista, mutta se on portti täysivaltaiseen seurakunnan jäsenyyteen.

Rippikouluun voi tulla, vaikka ei kuuluisikaan ev.lut. kirkkoon. Kuitenkin vain seurakunnan jäsenet voidaan konfirmoida. Nuori voi halutessaan liittyä jäseneksi huoltajiensa suostumuksella.

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin on päättynyt. Jos sinulla on kysyttävää rippikoulujen suhteen, ota yhteyttä rippikoulutyöntekijöihin, puh 044 7444 246, 044 7444 274 tai 044 7444 106.

Vuoden 2024 rippikoulut Kajaanin seurakunnassa:

Rippikoulumaksusta voi anoa vapautusta vähävaraisuuden perusteella tai leirimaksun voi sopia maksettavaksi osissa. Lomakkeita saa rippikoulun ohjaajilta ja seurakunnan taloustoimistosta (puh. 08-61721). Lisätietoa avustusten hakemisestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä » (pdf, koko 79 kt). Lomakkeen voi palauttaa Kajaanin seurakuntakeskukseen (os. Linnankatu 12, 87100 Kajaani) sen aukioloaikoina, muina aikoina voit jättää kirjekuoren (päälle merkintä taloustoimisto, avustusanomus) pääoven läheisyydessä sijaitsevaan lukittuun postilaatikkoon. Lisätietoja saa tarvittaessa taloustoimistosta p. (08) 61 721.

Jos käyt rippikoulun muualla kuin Kajaanissa vuonna 2024, sinun tulee ilmoittautua kotiseurakunnan tutustumisjaksolle. Jos et ole sitä vielä tehnyt, ota yhteyttä rippikoulutyöntekijään.

Ilmoittautuminen vuoden 2025 rippikouluihin tapahtuu lokakuussa 2024.

Riparille 2024 - kuva leiripelistä.

Ota yhteyttä!

hallintokappalainen

Yhteisen seurakuntatyön tiimin vastaava, Lehtikankaan Monitoimitalon messuyhteisö, Rippikouluvastaava FB:Jyri Kitti (Työprofiil)

Riparilla tutustuu uusiin ihmisiin!

Kuva konfirmaatioharjoituksesta.