virsinumeroita

Musiikki

Musiikki on Jumalan hyvä luomisteko, minkä vuoksi sitä käytetään Kajaanin seurakunnan elämässä monipuolisesti. Kajaanin seurakunnan musiikkikenttää hoitaa neljä kanttoria. Seurakunta järjestää konsertin kerran kuukaudessa.

Seurakunnan kuorot ja laulupiirit

Kajaanin seurakunnan Lapsikuorot
Kajaanin seurakunnan lapsikuorot harjoittelevat tiistaisin Kajaanin seurakuntakeskuksen juhlasalissa, Linnankatu 12. 6-11-vuotiaiden Lapsikuoro Helmiäiset harjoittelee klo 17-17.45 ja Kajaanin seurakunnan nuorisokuoro klo 17.45-18.45. Lisätietoja kanttori Anne Kyllöseltä, puh.  044 7444 272.

Kajaanin kirkkokuoro
Eläkeläisille suunnattu Kajaanin kirkkokuoro palvelee laulullaan messussa noin kerran kuukaudessa. Kuoro osallistuu Kainuun kirkkomusiikkipiirin jäsenkuoroilleen järjestämille kuorokursseille. Vuonna 2015 kuoro täytti 60 vuotta.
Kirkkokuoro harjoittelee torstaisin klo 15.30-17.00 Linnantauksen kirkolla, Kaplastie 2, kanttori Juha Mikkosen johdolla.

Cantate

Cantate on työikäisille suunnattu uusi sekakuoro. Kuoro harjoittelee 1. syyskuuta alkaen Linnantauksen kirkolla, kaplastie 2 klo 18-20 kanttori Jussi Keinosen johdolla. Kuoroon otetaan uusia laulajia pienimuotoisen koelaulun kautta. Kuoroon ja koelauluun ilmoittautumiset Jussille.

Torstain toivotut joka torstai alkaen klo 10. Hannu Väisänen laulattaa vuoroviikoin hengellisiä toivelauluja, ja virsiä sekä siionin virsiä, paikkana Kajaanin seurakuntakeskus, (käynti Väinämöisenkadun puolelta E-ovi)

Tutustu konsertteihin ja musiikkitapahtumiin »