Torstaina 19. syyskuuta vietetään Kirkkomusiikin päivää

Ohjelmassa lounasmusiikkia ja yhteislaulua.
Kirkkomusiikin päivän logo, jossa on sininen tyylitelty kirkko

Valtakunnallisen Kirkkomusiikin päivän ajatuksena on tuoda harrastajien ja ammattilaisten voimin kirkkomusiikki keskelle tavallista arkea. Seurakunnissa on noin 50 000 aktiivista kirkkomusiikkiharrastajaa ja 1 000 kirkkomusiikin ammattilaista, kanttoria. Monella paikkakunnalla järjestetään konsertteja, yhteislaulutilaisuuksia ja musiikkiryhmien avoimia harjoituksia.

Vuoden 2019 Kirkkomusiikin päivän suojelija on arkkipiispa Tapio Luoma, ja päivän organisoija on Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry.

Kajaanissa lounasmusiikkia ja yhteislaulua

Kajaanissa juhlistamme Kirkkomusiikin päivää ensin klo 12 pääkirkossa kanttorien tarjoaman lounasmusiikkihetken merkeissä.

Musiikki toki virkistää ja antaa potkua päivän toimiin, mutta ei täytä vatsaa. Siksi kirkossa on mahdollista syödä omia eväitä ja nauttia maksuttomasta kahvitarjoilusta musiikin aikana. Mikroaaltouunikin löytyy annosten lämmittämistä varten, samoin pari pientä pöytää ruokailua ajatellen. Ota siis omat eväät mukaan ja tule nauttimaan noin puolen tunnin mittaisesta kirkkomusiikkilounaasta!

Illalla klo 18 lauletaan avoimissa kuoroharjoituksissa Pekka Simojoen virsiä ja lauluja yhdessä Kirkkokuoron kanssa Keskusseurakuntakodilla (Kirkkokatu 26).

Kuoro järjestää kahvitarjoilun ja arpajaiset klo 17.30 alkaen. Lisäksi on myytävänä kuorolaisten lahjoittamia syksyn sadonkorjuun tuotteita.

Muutamat kuorolaiset kertovat, mitä kirkkokuoroharrastus heille merkitsee.

2019-09-12 12:10:00.0