Kajaanin seurakunta osallistuu Earth Hour –tapahtumaan

Näytämme valomerkin ilmaston puolesta lauantaina 30.3. sammuttamalla valot klo 20.30–21.30 pääkirkosta ja virastotalolta. Earth Houria vietetään myös Ohjaamo Nupassa klo 19 alkaen.

Kajaanin seurakunta osallistuu lauantaina 30.3. vietettävään maailmanlaajuiseen Earth Hour –kampanjaan sammuttamalla valot klo 20.30–21.30 pääkirkosta ja virastotalolta.

Seurakunta järjestää myös Earth Hour -illanvieton yhdessä Kajaanin kaupungin nuorisotyön kanssa Ohjaamo Nupassa (Asemakatu 2) klo 19 alkaen. Ohjelmassa on pelejä, mukavaa tekemistä, glitteriä, yhdessäoloa ja maailman pelastamista. Valot sammuvat klo 20.30, ja tarjolla on pientä purtavaa sekä akustista musiikkia kynttilänvalossa.

Earth HourLinkki avautuu uudessa välilehdessä on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, jonka aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot tunnin ajaksi. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Vuonna 2018 maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana ennätykselliset 188 maata ja maantieteellistä aluetta. Suomessa Earth Houriin osallistui lukuisia maamerkkejä, kymmeniä kaupunkeja, kouluja ja oppilaitoksia sekä satoja yrityksiä ja yhteisöjä. Myös Kajaanin seurakunta on osallistunut tempaukseen useina vuosina ja siten halunnut viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta.

2019-03-28 10:08:00.0