Helatorstain urkukonsertti (Olli Kinnunen, urut)

to 9.5. klo 18.00
Olli Kinnunen

Kajaanin kirkko

Urkukonsertissa Kajaanin kirkko soi katedraalina

Olli Kinnusen urkujensoittoa pääsee kuulemaan helatorstaina 9.5. Kajaanin pääkirkossa. Viime vuoden konsertin tapaan myös tänä vuonna kirkkoon luodaan digitaalisesti kivikirkon akustiikka, joka mahdollistaa urkumusiikin esittämisen laajemmalla skaalalla. Konsertissa kuullaan Kajaanin kirkossa ensimmäistä kertaa esitettynä Hollantilaisen urkuri-säveltäjä John Propitiuksen Fantasia virrestä Enkö Herraa Jumalaani riemumielin kiittäisi! Muista teoksista mainittakoon Sibeliuksen Valse triste, Bachin Sinfonia kantaatista BWV 29 ja ohjelmassa on myös urkuri Kinnusen improvisointia. Konsertin aikana Kinnunen kertoo myös ensi vuoden alussa alkavasta Kajaanin kirkon urkujen laajennuksesta ja peruskorjauksesta, tervetuloa kuulolle koko perheellä!