Ajankohtaiset koronaohjeet

Kainuuseen on asetettu kokoontumisrajoituksia vaikean koronatilanteen vuoksi. Rajoitukset ovat voimassa AVI:n päätöksellä 19.2.2022 saakka. Rajoitusten mukaan sisätiloissa saa kokoontua enimmillään 20 henkeä ja ulkotiloissa 50 henkeä. Rajoitukset eivät koske suoranaisesti uskonnon harjoittamista. Kajaanin seurakunnan linjauksena on kuitenkin ollut, että rajoituksia noudetetaan myös sen toiminnassa.

Pääkirkon ja Vuolijoen / Otanmäen jumalanpalvelukset tulevat jatkumaan normaalisti turvallisuus huomioiden. Ensisijaisesti suositellaan kuitenkin osallistumaan jumalanpalveluksiin radion (Radio Dei) tai suorien lähetyksien (Youtube) välityksellä. Linnantauksen ja Lehtikankaan seurakuntakeskuksissa ei toimiteta jumalanpalveluksia rajoitusten ollessa voimassa. Samoin Linnan rukoushetki on peruttu.

Suositusten mukaisesti lasten ja nuorten toiminnan tulee jatkua mahdollisimman normaalisti. Lasten puuhari- ja naperotoiminta jatkuu viikon 4 alusta lähtien. Samoin varhaisnuorten kerhokausi aloitetaan. Toiminta, johon osallistuu myös aikuisia, on kuitenkin toistaiseksi tauolla. Tämä koskee mm. perhekerhoja, perheiden pesäkoloa, perheliikkareita ja -muskareita. Lapsikuoro Helmiäiset ja Kajaanin seurakunnan nuorisokuoro ovat tauolla 6.2. saakka, jonka jälkeen tilanne arvioidaan uudelleen.

Hautajaisia ja kastejuhlia järjestetään normaalisti. Seurakunnan työntekijät eivät osallistu muistotilaisuuksiin eivätkä kastekahveille. Tilaisuuksien osallistujamäärää toivotaan rajoitettavan mahdollisuuksien mukaan. Diakoniavastaanotto ja kirkkoherranvirasto palvelevat vain etänä ja seurakunnan olohuone on kiinni. Kuorot ja lauluryhmät eivät kokoonnu rajoitusten ollessa voimassa. Pienet piirit ja ryhmät (lähetyspiirit, raamattupiirit, peittopiirit) tekevät vetäjänsä johdolla itsenäisesti ratkaisunsa kokoontumisistaan. Tuolijumppa on peruttu. ­

Osallistuthan kaikkeen toimintaan vain täysin terveenä!

2022-02-01 13:37:49.0