Seurakunnan virastotalon remontti valmistuu – rakennuksen uusi nimi on Kajaanin seurakuntakeskus

Linnankadulla sijaitsevan Kajaanin seurakunnan virastotalon peruskorjaus- ja laajennustyöt ovat valmistumassa, ja seurakunnan toimistot muuttavat uudistuneisiin tiloihin kesäkuun ensimmäisellä viikolla.

Uuden seurakuntakeskuksen toimistotilat ovat valoisat ja ajanmukaiset.

Samalla virastotalon nimi muuttuu kuvaamaan uusitun kiinteistön tulevia toimintoja. Uudeksi nimeksi on valittu Kajaanin seurakuntakeskus.

”Rakennuksen nimi on muutettu vastaamaan tilojen käyttötarkoitusta, sillä kiinteistössä on nyt toimistotilojen lisäksi entistä enemmän seurakuntatiloja, joissa tullaan järjestämään toimintaa ja tilaisuuksia seurakuntalaisille”, kiinteistöpäällikkö Juha Vornanen kertoo.

Heinäkuussa 2019 alkaneen remontin yhteydessä kiinteistö on uudistettu vastaamaan nykyajan tarpeita. Rakennuksen tekniikka ja pintamateriaalit on uusittu ja siihen on rakennettu yksi kerros lisää.

Kiinteistöön rakennetun lisäkerroksen myötä toimistotiloja on enemmän, joten ympäri kaupunkia hajallaan sijainneet toiminnot voidaan keskittää samaan rakennukseen.

Seurakuntatilat, kuten monitoimitila ja juhlasali, sijaitsevat pääosin alakerrassa, muut kerrokset ovat toimistotiloja. Entisen toimituskappelin tilalle tulee seurakunnan olohuone, jonne voi tulla viettämään aikaa ja keskustelemaan.

2020-06-01 08:46:00.0