Älä pelkää, minä olen sinut lunastanut

Rovasti Aila Kemppaisen hartaus

Palava kynttilä

”Älä pelkää, minä olen sinut lunastanut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut. Sinä olet minun.” Jes.43:1-2

Turvan ja lohdutuksen ikävä on meissä kaikissa aina silloin, kun koemme epävarmuutta tulevasta. Näissä Jesajan sanoissa on valtavasti rohkaisua. Sinä ja minä tarvitsemme sitä nyt. Näissä sanoissa on kristillisen uskon voima. Elämä on haurasta. Silti Isä Jumala katsoo meitä rakkaasti ja lohduttaa meitä . Jumalan armo ympäröi nytkin jokaista, joka kysellen etsii suuntaa eteenpäin.

Viime sunnuntaina vietimme jumalanpalvelusta. Jumalanpalveluksessa luin nämä Jesajan sanat, jotka ovat armonvakuutus. ”Älä pelkää.” Koin syvästi, miten epävarmuuden keskellä Sana toi rohkaisun. Jumala kulkee kanssamme. Kärsivä Kristus on vierellämme. Jumalan omina Hän pitää meistä huolen.

Siis älä pelkää. Sinun elämäsi on piirretty Jumalan muistiin. Olet Jumalan oma.

Rukoilemme: ”Herra siunaa meitä ja varjele meitä. Herra kirkasta kasvosi meille ja ole meille armollinen. Herra, käännä kasvosi meidän puoleemme ja anna meille Sinun rauhasi. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Amen.”

Hartauden voi katsoa myös videona seurakunnan YouTube-kanavalta

Wed Mar 18 15:58:18 EET 2020