Kauneimmat Joululaulut soivat maailman lapsille

Kauneimmat Joululaulut täyttävät kirkot tänä jouluna jo 47. kerran.

Kajaanin kirkossa etualalla Kauneimmat joululaulut -vihko, taustalla ihmisiä ja joulukuusi.

Seurakunnat järjestävät ensimmäisen adventin ja loppiaisen välillä yhteensä tuhansia laulutilaisuuksia, joita varten Suomen Lähetysseura on painattanut 800 000 lauluvihkosta. Tilaisuuksissa kerätään jo tuttuun tapaan kolehti kehitysmaiden lapsille. Kauneimpien Joululaulujen suojelijana toimii tänä vuonna Katri Helena.

Kauneimmat Joululaulut on klassikko. Minusta joululaulujen laulaminen kirkossa on suorastaan sielunhoitoa. Ihmisten on vaikea pysähtyä kaikenlaisten virikkeiden ja ajatusten myllerryksessä, mutta kirkossa se voi onnistua. Kun laulat jo lapsuudesta tuttua tekstiä – silloin olet juuri siinä hetkessä. Kynnys tulla kirkkoon on matala, eikä siellä tarvitse olla yksin”, Katri Helena sanoo.

Suomen Lähetysseura tukee keräysvaroilla heikoimmassa asemassa olevia lapsia yli 20 maassa. Niillä parannetaan muun muassa lasten ja äitien terveyttä, autetaan perheitä saamaan parempaa ravintoa ja puhdasta vettä sekä kehittämään toimeentulomahdollisuuksia. Lähetysseura tukee myös erityisesti vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta sekä oikeuksien toteutumista.

Maailman lapset ovat lähellä myös kampanjan suojelijan, Katri Helenan, sydäntä. Hän on muun muassa ollut mukana YK:n lastenjärjestö Unicefin toiminnassa lähes 30 vuotta.

”Maailman lasten hätä on suuri, mutta sen edessä ei saa hyytyä. Jos saamme edes pienelle osalle heistä apua, se on merkityksellistä. Meille pieni summa on iso apu kehitysmaan lapselle. Kauneimmat Joululaulut -keräyksen tuotolla pystymme auttamaan jo suurta määrää lapsia!”

Viime vuonna Kauneimmat Joululaulut -kampanja keräsi historiansa toiseksi parhaan tuloksen, runsaat miljoona euroa.

Jokainen voi käydä Kauneimpien Joululaulujen verkkosivuilla äänestämässä omaa suosikkiaan ja vaikuttaa siihen, mitkä laulut tulevat ensi vuoden vihkoon. Äänestäneiden kesken arvotaan luksusristeily. Viime jouluna suosituimmaksi joululauluksi nousi jälleen Kassu Halosen ja Vexi Salmen Sydämeeni joulun teen. Kahden edellisen vuoden ykkönen, Varpunen jouluaamuna, tuli toiseksi. Kolmannelle sijalle nousi Sylvian joululaulu.

Katso Kajaanin Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet tästä linkistä.

Lisätietoja Kauneimpien Joululaulujen verkkosivulla kauneimmatjoululaulut.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-11-22 14:05:00.0