Kirkkovaltuuston kokouksen päätöksiä 18.12.

Kajaanin seurakunnan nykyinen kirkkovaltuusto kokoontui keskiviikkona 18.12. viimeiseen kokoukseensa. Valtuusto hyväksyi seurakunnan kiinteistöstrategian vuosille 2019–2028 sekä talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2019, hautainhoitomaksut vuodelle 2019 ja toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2020–2021. Kokouksessa muistettiin myös seurakunnan pitkäaikaisia luottamushenkilöitä Kirkkopalveluiden ansiomerkein.

Palkitut luottamushenkilöt

Seurakunnan nykyinen kirkkovaltuusto kokoontui ke 18.12. viimeiseen kokoukseensa, ja samalla muistettiin pitkäaikaisia, vähintään kolme kautta seurakuntaa palvelleita valtuutettuja. Kirkkopalveluiden luottamushenkilömerkin saivat Leena Törrö, Lauri Suorsa, Kaija Patronen, Raili Myllylä, Sanna Kotimäki, Juuso Kopperoinen, Hilkka Kananen, Tyyne Immonen, Timo HurskainenSetti Heikkinen, Minna-Liisa Haverinen sekä Aila Alasalmi. Lisäksi merkin saivat Hannu Juntunen, Veikko Kettunen ja Esa Rimpiläinen, jotka eivät ole kuvassa.

Seurakunnan kiinteistöstrategia vuosille 2019–2028

Kirkkovaltuusto hyväksyi seurakunnan kiinteistöstrategian vuosille 2019–2028 sekä siihen liittyvät kiinteistöselvityksen ja kiinteistöjen toimenpide- ja luopumisohjelman.

Kiinteistöstrategian tarkoitus on kartoittaa seurakunnan rakennus-, kiinteistö- ja maaomaisuus ja antaa selkeät linjaukset kiinteistöjen kehittämisessä toiminnalliset näkökohdat huomioiden strategiakaudella.

Tavoitteena on, että seurakunnalla on käytettävissä perustehtäväänsä varten riittävä määrä tarkoituksenmukaisia, turvallisia ja terveellisiä toimitiloja, joiden elinkaarikustannukset saadaan pidettyä kohtuullisella tasolla. Strategiassa on linjattu myös ne toimenpiteet, millä kriteereillä ja miten luovutaan vähäkäyttöisistä, seurakunnalle tarpeettomista kiinteistöistä, sekä millä periaatteilla ja millaisella rahoitusmuodolla kiinteistöjä tarvittaessa peruskorjataan tai hankitaan.

Talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2019 sekä toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2020–2021

Kirkkoneuvosto hyväksyi talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2019, hautainhoitomaksut vuodelle 2019 sekä toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2020–2021.

Tämän vuoden taloudellinen tilanne näyttää arvioitua paremmalta. Ensi vuoden verotuloihin on arvoitu pientä lisäystä.

2018-12-20 10:10:00.0