Kajaanin seurakunta osallistuu Earth Hour –tapahtumaan

Näytämme valomerkin ilmaston puolesta lauantaina 24.3. sammuttamalla valot klo 20.30–21.30 virastotalolta ja pääkirkosta sekä Keskusseurakuntakodin, Lehtikankaan kirkon ja Nakertajan seurakuntakodin pihalta.
earth hour

Kajaanin seurakunta osallistuu lauantaina 24.3. vietettävään maailmanlaajuiseen Earth Hour –tapahtumaan sammuttamalla valot klo 20.30–21.30 virastotalolta ja pääkirkosta sekä Keskusseurakuntakodin, Lehtikankaan kirkon ja Nakertajan seurakuntakodin pihalta.

www.earthhour.fi/tapahtumat/kajaanin-seurakunta-sammuttaa-valot/

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot tunnin ajaksi Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Vuonna 2017 maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana  ennätykselliset 187 maata ja maantieteellistä aluetta sekä miljoonia yksityishenkilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä. Suomessa Earth Hour järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2009. Myös Kajaanin seurakunta on osallistunut tempaukseen useina vuosina ja siten halunnut viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta.

Tänä vuonna seurakunnan oppilaitostyö ja yhteiskunnallinen työ järjestävät myös Earth Hour –lettukestit yhdessä Kajaanin kaupungin nuorisotyön ja Ohjaamo Nupan kanssa. Nuppa-talolla (Asemakatu 2) kokoonnutaan yhteiseen pöytään Earth Hourin ja Yhteisvastuun merkeissä klo 19 alkaen.

2018-03-20 11:13:00.0