Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 26.9.

Kirkkoneuvosto päätti julistaa diakonian viran haettavaksi sekä esittää kirkkovaltuustolle virkojen lakkauttamisia.

Virkoja lakkautetaan, työsuhteisia toimia perustetaan

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että se lakkauttaa täyttämättä olleen suntion viran sekä täyttämättä jäävän Joutenlammen kurssikeskuksen toimitilahuoltajan viran 1.1.2018 alkaen.

Lisäksi neuvosto päätti hyväksyä hautaustoimen erityisammattimiehen ja kiinteistönhoitajan työsuhteisen toimen toimenkuvat, sekä edelleen lakkauttaa (hautausmaan) erityisammattimiehen ja kiinteistönhoitajan virat 1.1.2018 alkaen.

Diakonian virka haettavaksi

Kirkkoneuvosto päätti julistaa haettavaksi diakonian viran. Virkaan valittu tulee tekemään työtä Vuolijoki-Otanmäen alueella. Hakijalta odotetaan valmiuksia laaja-alaiseen seurakunta- ja diakoniatyöhön sekä motivaatiota ja soveltuvuutta työskennellä lasten ja nuorten parissa. Virkaan valittavalta edellytetään diakonian virkatutkintoa tai sellaista ammattikorkeakoulututkintoa, joka antaa kirkkohallituksen hyväksymän kelpoisuuden kirkon diakoniatyön virkaan. Hakuaika päättyy 26.10.2017 klo 15.00.

Tuhkausten määrä kasvussa, yhteistyötä kartoitetaan

Kirkkoneuvosto tarkasti Kajaanin seurakunnan hautausmaat vuotuisessa hautausmaakatselmuksessaan, joka pidettiin 22.8.2017. Katselmuksessa todettiin mm., että tuhkausten määrä on kasvanut viime vuosina, myös Kajaanissa ja koko Pohjois-Suomessa. Alueen krematoriot sijaitsevat Kajaanissa ja Oulussa, jonne Lapin tuhkaukset tällä hetkellä painottuvat voimakkaasti. Oulun seurakuntayhtymä on esittänyt työryhmän perustamista, jotta kartoitetaan yhteistyömahdollisuutta Pohjois-Suomen tuhkausten uudelleen järjestelemiseksi.

Fri Sep 29 15:16:38 EEST 2017