Yhteisvastuukonsertissa kotimaisia ja kansainvälisiä sävelmiä

Kaukametsässä 22.3. järjestettävässä konsertissa ääneen pääsevät paikalliset muusikot. Musiikkiesitykset ja puheenvuorot siivittävät kuulijan Yhteisvastuukeräyksen tämän vuoden teemoihin.
KAO:n bändi

Tämän vuoden Yhteisvastuukonsertti järjestetään keskiviikkona 22.3. klo 18 Kaukametsän salissa. Musiikkiesityksistä konsertissa vastaavat Kainuun ammattiopiston konservatorion bändi, Kajaanin Mieslaulajat sekä Kajaanin Puhallinorkesteri. 10 euron hintaisia lippuja myydään ovella tuntia ennen konsertin alkua, ja väliajan kahvituksen (3 €) tuotto suunnataan myös Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Konsertin järjestävät yhteistyössä kongressi‐ ja kulttuurikeskus Kaukametsä, Kainuun Nuotta ry ja Kajaanin evankelis-luterilainen seurakunta.

Kainuun ammattiopiston konservatorion bändi esittää Yhteisvastuukonsertissa sekä kotimaista että kansainvälistä musiikkia. KAO:n bändin kokoonpanoon kuuluvat Riina Tauriainen (laulu), Kati Aapaoja (laulu), Emilia Jäntti (laulu), Sami Finkbeiner (kitara), Santeri Kärkkäinen (kitara), Oskari Kaijankangas (basso) ja Iikka Tenhunen (rummut).

Toisella puoliajalla musiikkiesityksistä vastaavat Kajaanin mieslaulajat ja Kajaanin Puhallinorkesteri johtajanaan kapellimestari Ari Tamminen. Konsertin artistit antavat omalla panoksellaan tukensa tämän vuoden Yhteisvastuukeräykseen. Musiikkiesitysten lisäksi konsertissa kuullaan puheenvuoroja ja tietoa Yhteisvastuukeräyksen tämän vuoden kohteista.

Yhteisvastuukeräys 2017 torjuu ihmiskauppaa
Suomessa Yhteisvastuuvaroin autetaan tänä vuonna ihmiskaupan uhreja yhteistyössä Monika-Naiset liitto ry:n, Pakolaisneuvonta ry:n, Pro-tukipiste ry:n ja Rikosuhripäivystyksen kanssa. Keräysvaroin muun muassa kehitetään tukihenkilötoimintaa ja etsivää työtä, vahvistetaan työntekijöiden osaamista tunnistaa ja tavoittaa ihmiskaupan uhreja, tarjotaan kriisiapua majoituksen, ruoan, hygienian ja vaatetuksen järjestämiseen, mahdollisuus tulkin käyttöön sekä matalan kynnyksen oikeudellista neuvontaa.

Kansainvälinen työ keskittyy erityisesti konfliktien keskellä asuvien nuorten auttamiseen, jotta he pystyisivät rakentamaan kohtuullisen elämän itselleen ja omaisilleen lähellä kotiseutuaan, ja välttäisivät myös pakomatkalla vaanivat vaarat, kuten ihmiskaupan ja -salakuljetuksen. Jordaniassa avustustyön painopisteenä on koulutus ja psykososiaalinen tuki noin 12−30-vuotiaille leireillä ja paikallisissa yhteisöissä asuville Syyrian pakolaisille. Israelissa ja Palestiinalaisalueilla tuetaan rauhankasvatustyötä nuorten medialukutaidon sekä ihmisoikeustuntemuksen parantamiseksi. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Kuvassa Yhteisvastuukonsertissa esiintyvä Kainuun ammattiopiston konservatorion bändi.

2017-02-24 15:32:00.0