Kirkkoneuvoston päätöksiä 26.9.

Kirkkoneuvosto valitsi hautaustoimen erityisammattimiehen tehtävään Rami Ohtosen 1.11.2023 alkaen. Hän on toiminut erityisammattimiehen tehtävässä harjoittelijana 1.11.2022 alkaen.

Kirkkoneuvosto esittää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille, että se myöntää Aila Kemppaiselle virkavapautta nykyisestä tehtävästään aikavälille 10.11.2023–23.9.2024. Edellyttäen, että tuomiokapituli myöntää Aila Kemppaiselle kyseisen virkavapauden, Kajaanin seurakunnan kirkkoneuvosto määrää hänet hoitamaan perheneuvojan viransijaisuutta aikavälille 10.11.2023–23.9.2024.

Kirkkoneuvosto esittää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulille, että se antaa TM ja TTM Mika Ålanderille pappisvihkimyksen ja viranhoitomääräyksen Kajaanin seurakunnan IV kappalaisen viransijaisuuteen ajalle 10.11.2023–23.9.2024 sekä määrää sijaisuudelle viiden kuukauden koeajan.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkon vuokraamisesta ulkopuolisten käyttöön ja lipunmyynnistä konsertteihin seuraavaa: Kajaanin seurakunnan kirkkojen varaamisesta ja vuokraamisesta ulkopuolisille tilaisuuksille vastaa kirkkoherra yhdessä kirkkoneuvoston kanssa. Vastaavan kanttorin tehtävänä on konserttisuunnitelman laatiminen kirkkoihin. Konsertin järjestäjänä voi olla seurakunta tai ulkopuolinen, kirkon vuokraava taho. Kajaanin kirkoissa järjestetään ilmaisia, ohjelmamaksullisia ja pääsylipun vaativia konsertteja. Kajaanin kirkoissa järjestettäviin konsertteihin voi myydä pääsylippuja. Ulkopuolisen vuokraajan ei tarvitse kierrättää lipun- tai ohjelmamyynnin tuottoa seurakunnan tilien kautta. Asiasta tiedotetaan seuraavassa seurakuntalehdessä.

Seuraava kirkkoneuvoston kokous on tiistaina 31.10. klo 17.

2023-09-27 15:07:20.0