Määräaikaisen perheneuvojan toimi Kajaanin seurakunnassa

Kajaanin seurakunnan perheasiain neuvottelukeskus, vireä työyhteisö ja palvelutoiminnan tiimi kutsuu sinua tekemään työtä meidän kanssamme Kajaanissa. Pikkukaupungin leppoisaa elämänmenoa höystää eri vuodenaikojen luonnon kauneus jokimaisemineen, hyviä palveluja unohtamatta.

Kajaanin seurakunnassa on haettavana määräaikaisen perheneuvojan toimi ajalle 1.10.2022–30.9.2023. Perheasian neuvottelukeskuksessa työskentelee kaksi työntekijää ja se on Kajaanin seurakunnan ylläpitämä. Se tarjoaa keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksiin koko Kajaanin rovastikunnan alueella. Työntekijät kuuluvat osaksi palvelutoiminnan tiimiä. Palvelutoiminnan tiimissä työskentelee 13 työntekijää. Seurakuntaan kuuluu n. 26 000 jäsentä. Työyhteisössä on 90 työntekijää.

Perheneuvojan tehtävänä on tarjota keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa oikea-aikaisesti ja riittävällä tiheydellä. Tehtävän sisältö on terapeuttinen ja sielunhoidollinen asiakastyö yksilöiden, parien ja joskus perheiden kanssa, perheasioiden sovittelu, ryhmien vetäminen sekä alustukset, luennot, lehtikirjoitukset, radiohaastattelu ja muu viestintä. Perheneuvoja toimii asiantuntijana ja sekä tarvittaessa vastaa konsultaatiopyyntöihin. Silloin tällöin tehtävä edellyttää toimimista englannin kielellä.

Arvostamme soveltuvuutta tehtävään sekä koulutusta ja työkokemusta, joka tukee kirkon perheneuvojan ammatillista ydinosaamista. Kuvaus kirkon perheneuvojan ydinosaamisesta löytyy verkosta https://evl.fi/plus/koulutus-ja-tyoelama/kirkon-ammatit/kirkon-tyontekijan-ydinosaaminenhttps://tyopaikat.oikotie.fi/oikotie_tyopaikat_stat/1388218/redirect?&redirect_url=http%3A%2F%2Fevl.fi%2Fplus. Odotamme sitoutumista ja innostusta asiakastyöhön ja sen kehittämiseen yhdessä työryhmän ja tiimin kanssa sekä yhteistyökykyä.

Toimeen valittavalla tulee olla soveltuva ylempi korkeakoulututkinto tai ylempi ammattikorkeakoulututkinto, 60 opintopisteen laajuinen Suomen evankelisluterilaisen kirkon järjestämä perheneuvonnan erityiskoulutus, erityistason pari-/perheterapian koulutus ja kokemus sielunhoito- tai terapiapainotteisesta työstä otetaan huomioon.

Palkkaus on KirVESTES vaativuusryhmän 602 mukainen. Lisäksi maksetaan kokemuslisää, joka perustuu valitun henkilön työkokemukseen. Kajaanin seurakunnassa on käytössä suorituslisäjärjestelmä. Määräaikainen toimi täytetään 1.10.2022 alkaen tai sopimuksen mukaan. Toimessa on kuuden kuukauden koeaika. Valitun tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen ja hänen on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ennen toimen vastaanottamista.

Toimea haetaan sähköisellä hakulomakkeella kirkon rekry.fi sivulla pe 5.8.2022 klo 16.00 mennessä. Haastattelut pidetään erikseen kutsuttaville 11.–12.8.2022 välisenä aikana. Haastattelun tarkka ajankohta ilmoitetaan haastateltavalle henkilökohtaisesti.

Lisätietoja: Aune Hiltunen p. 044 744 4229, sähköposti: aune.s.hiltunen@evl.fi ja Antti Minkkinen p. 044 744 4201, sähköposti: antti.minkkinen@evl.fi

2022-07-18 08:21:53.0