Hengellisille kesäjuhlille ja tapahtumille ennakoidaan ennätysvilkasta kysyntää

Kesälle 2022 on valmisteilla yli kymmenen valtakunnallista hengellisten kesäjuhlien suur­tapahtumaa eri puolille Suomea. Tapahtumien kysyntä käy vilkkaana. Poikkeusaikojen jälkeen tapahtumat järjestetään kasvokkain ja ilman kävijämäärärajoituksia, toki turvallisuus- ja viranomaisohjeet huomioiden. Osaa kesätapahtumien ohjelmista voi seurata myös YLE:n kanavilla, Radio Deissä, Körtti­radiossa, Järviradiossa, Kesä­seuraradiossa sekä
UskoTV:ssä.

Sanan Suvipäivät Keskellä aikaa 17.–19.6. Hollolassa ja Heinäveden Kirkastusjuhlat Paras paikka 29.–31.7.
Sanan Suvipäivät ja Heinäveden Kirkastusjuhlat järjestetään paikan päällä toteutettavina tapahtumina, joiden pääohjelmat striimataan; mm. Sanan Suvipäivien Lahden Gospelkuoron Gospelin aika -konsertti on tarjolla etäkonserttina. Molemmilla juhlilla liitytään tänä vuonna Erkki Leminen 100-juhlavuoteen, johon liittyen kuullaan mm. uusia Erkki Lemisen runoihin sävellettyjä lauluja.
Tapahtumat ja lähetykset: www.suvipaivat.fi, www.kirkastusjuhlat.fi

Helluntaiseurakuntien Juhannuskonferenssi 23.–26.6. Isossa Kirjassa Keuruulla
Konferenssin teema "Rakasta lähimmäistäsi" linkittyy syksyllä pidettävään yhteiskristilliseen "Se löytyi" -mediamissiokampanjaan. Koko perheelle suunnattuun monipuoliseen tapahtumaan on vapaa pääsy; terveysturvallinen osallistuminen huomioiden. Ison Kirjan alueella on hyvät ruokailu- ja leiriytymismahdollisuudet. Tapahtumaa voi seurata myös UskoTV:n kanavalla hankkimalla nettipassin.
Lisätiedot: www.juhannuskonferenssi.fi.

Herättäjäjuhlat 1.–3.7. Joensuussa tunnuksella Lohduksi toisillemme.
Kahden vuoden virtuaalijuhlien jälkeen kokoonnutaan Kerubi Stadionille seuroihin veisaamaan Siionin virsiä ja nauttimaan runsaasta oheisohjelmasta. Körttiradion nettiradio välittää juhlatunnelmaa vuorokauden ympäri, lisäksi Järviradion taajuuksilla on kolme lähetystä. Yle Radio 1 lähettää tallenteen lauantain päiväseuroista seuraavan viikon sunnuntaina 10.7. klo 11. Lisätietoja ja Körttiradion kuuntelulinkki: www.herattajajuhlat.fi.

Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen valtakunnallinen  Evankeliumijuhla  ”Sinä pelastit minut” 1.–3.7. Sastamalassa.
Juhlakentältä avautuu upea näkymä Rautaveden kansallismaisemiin. Vuonna 1918 perustetulle Karkun evankeliselle opistolle evankeliumijuhlat ovat ensimmäiset. Evankeliumijuhla on koko perheen hengellinen kesäjuhla, jonne on vapaa pääsy. Ohjelmassa on Raamatun opetusta, välähdyksiä lähetystyön arjesta kuvin ja sanoin, yhteistä laulua ja upeita konsertteja. Osa ohjelmasta radioidaan Radio Dein kautta. Tapahtuma näkyy myös verkossa.
Ohjelma ja sen lähetykset: www.evankeliumijuhla.fi.

Suviseurat 1.–4.7. Lopella
Lopella Räyskälän ilmailukeskuksen alueella järjestettävien seurojen tunnuslauseeksi on valittu Jeesuksen opetus: "Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" (Mark. 10:14). Suviseurat alkavat aattoseuroilla torstaina 30.6. ja avajaisia vietetään perjantaina 1.7. klo 10. Suviseurojen sunnuntain sanajumalanpalvelus välitetään live-lähetyksenä YLE:n TV-kanavalla. Suviseuroista radioidaan myös Yle Radio 1 -kanavalla 24.7. klo 11 lähetettävä seuratilaisuus.
Suviseuratapahtumasta löytyy lisätietoa ja lähetyksiä voi seurata etänä osoitteessa www.suviseurat.fi.

Kansanlähetyspäivät
”Kotona täällä ja taivaassa” 1.–3.7. Ryttylässä ja sitä edeltävä Raamattukesäennakko­seminaari 29.6.–1.7.
Tapahtumat järjestetään hybridi­tapahtumana. Kansanlähetyspäivien ohjelma on seurattavissa Kansanlähetyksen YouTube-kanavalla, osin myös Teams-sovelluksella. Osa ohjelmasta radioidaan Radio Dein taajuuksilla perjantaina sekä lauantaina. Kansanlähetyspäiville Ryttylään odotetaan enemmän osallistujia kuin koskaan aikaisemmin.
Lisätiedot tapahtumasta, ohjelma sekä lähetykset: www.kansanlähetyspäivät.fi

Hengen uudistuksen kesätapahtuma, KesäSpirit, 5. - 7.8.2022 Lempäälän Ideaparkissa.
Tapahtuma myös striimataan. Lisätiedot tapahtumasta ja linkki striimiin: www.hengenuudistus.fi/kesaspirit.

2022-06-13 09:09:58.0