Eino Alasalmen testamenttilahjoitus

Kajaanin seurakunta on vastaanottanut Eino Alasalmen testamenttilahjoituksen käytettäväksi entisen Vuolijoen kunnan alueella.

Lahjoituksesta on käytettävissä vuosittain enintään 10 000€ vanhusten virkistystoimintaan. Tämän vuoden käytettävissä olevasta summasta 4000€ kohdennetaan yhdistysten ja järjestöjen toteuttamaan toimintaan. Loppusumma 6000€ kohdennetaan huonokuntoisten ja paljon apua tarvitsevien vanhusten hyväksi. Avustusta voi hakea vapaamuotoisella hakemuksella. Hakemuksessa tulee olla mainittuna haettavan avustuksen summa ja suunnitelma sen käyttämisestä, perustelut sekä ajankohta, milloin avustus käytetään. Avustuksia ei makseta suoraan hakijoille, vaan virkistystoiminnasta aiheutuneet kulut maksetaan seurakunnan kautta. Hakemukset tulee jättää ti 31.5 mennessä sähköpostiosoitteeseen hanna.heikkinen@evl.fi. Hakemukset käsitellään kesäkuun aikana. Mikäli testamenttilahjoitusvaroja jää käyttämättä toukokuun hakemuskäsittelyn jälkeen, syksyn aikana järjestetään toinen hakukierros. Lisätietoja saa diakoniatyöntekijöiltä Hanna Heikkiseltä p. 044-7444 211 (hanna.heikkinen@evl.fi) ja Minttu Pekkariselta p. 044-7444 267 (minttu.pekkarinen@evl.fi).

2022-05-12 10:54:13.0