Kastepuu

Mikkelinpäivänä 2020 otettiin käyttöön uusi kastepuu Linnantauksen seurakuntakeskuksella (Kaplastie 2). Siihen on ripustettu kaikkien sen jälkeen kastettujen nimet, jos vanhemmat ovat antaneet luvan ilmoittaa lapsen nimi kirkossa. Kastepuu muistuttaa siitä, että seurakunta rukoilee kastettujen puolesta ja että kaste liittää meidät yhteen kaikkien Jumalan lasten kanssa.

Miten lapsen nimi saadaan kastepuuhun?

Kastelomakkeessa kysytään lupa saako nimen laittaa kastepuuhun. Perheet tai kastettujen läheiset, kummit tai isovanhemmat, voivat myös itse tulla kastetta seuraavan viikon sunnuntaina messuun ripustamaan sydämen kastepuuhun. Sydämet ripustetaan esirukouksen yhteydessä. Jos haluatte itse ripustaa sydämen voitte ilmoittautua ennen messun alkua suntiolle tai papille. Jos ei ehdi ilmoittautumaan, voit lapsesi nimen kohdalla mennä puulle ripustamaan sydämen itse. Kastepuulla oleva vapaaehtoinen tai työntekijä neuvoo sydämen ripustamisessa.

Miten voin saada sydämen kotiin?

Voit hakea sydämen aina seurakuntakeskuksen ollessa auki, erityisesti

• Perheiden Pesäkolon- kohtaamispaikan aukioloaikoina
    Keskiviikkoisin klo 9-12 (elo-toukokuu) Tarkista aukioloajat tästä
  • Sunnuntaisin klo 12 alkavan messun yhteydessä