Apua ja tukea

Elämässä tulee usein eteen sellaista, mitä ei ole osattu odottaa. Rahahuolet painavat. Työttömyys tai sen uhka varjostaa jokapäiväistä elämää. Ihmissuhteet huolettavat ja painavat mieltä. Sairauden varjo on laskeutunut päälle ja tulevaisuus pelottaa. Älä jää yksin vaan ota rohkeasti yhteyttä. Yksi kirkon tärkeimmistä tehtävistä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä sekä käytännöllisissä asioissa että henkisessä selviämisessä.

Kirkon keskusteluapu

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.

Palveleva puhelin: 0400 22 11 80, joka ilta klo 18–24.

Keskusteluavun verkkopalveluihin pääset tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Päivystävä pappi

Päivystävä pappi on tavoittettavissa arkipäivisin klo 10–12, ja hän tulee pyydettäessä Kajaanin seurakuntakeskukseen, Linnankatu 12, lyhyen odotusajan jälkeen. Puh. (08) 617 21.

Mielenterveystyö

Seurakunnan mielenterveystyö tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun ja vertaistukeen. Järjestämme mahdollisuuksien mukaan virkistystoimintaa kuten leirejä ja retkiä. Näistä ilmoitamme seurakuntalehdessä. Akuuttitilanteissa auttaa myös Kainuun kriisikeskus, jonka palveluista voit lukea lisää tästä:  Kainuun kriisikeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Diakoniatyö

Diakoniatyöntekijät pitävät ajanvarausvastaanottoa viikoittain. Ajanvarauksen voi tehdä seurakunnan neuvonnan kautta ma–pe klo 9–15 puh. (08) 61721.

Kajaanin perheasiain neuvottelukeskus

Perheasiain neuvottelukeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä auttaa parisuhteen ja perheen ongelmissa sekä elämän kriisitilanteissa. Ajanvarauspäivystys on tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 numerossa 044 7444 276. Muina aikoina puhelimeen voi jättää soittopyynnön. Käyntiosoite on Brahenkatu 14.

Vanhustyö

Kajaanin seurakunnan diakoniatyö panostaa vanhuksiin ja heidän hyvinvointiinsa. Diakoniatyössä huomioimme jokaisen yksilönä ja diakonia tukee heikoimmassa asemassa olevien vanhusten hyvinvointia arjessa. Toiminnan keskiössä on saattaa eri ikäisiä ihmisiä yhteen järjestämällä ryhmä-, leiri- ja retkitoimintaa. Diakoniatyö toimii laajasti verkostoyhteistössä eri toimijoiden ja seurakuntamme ystäväpalvelun kanssa. Diakoniatyöntekijä tekee tarvittaessa myös koti- ja laitoskäyntejä.

Ota rohkeasti yhteyttä diakoniatyöntekijään, ja sovitaan soitto- tai käyntiaika.

Diakoniatyöntekijät ja vastuualueet »Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuva: Tuula Kurkinen