Henkinen jaksaminen

Äjä jää yksin vaikeassa elämätilanteessa. Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten kun huolet painavat ja tarvitset luotettavaa keskustelukumppania.

Kirkon keskusteluapu

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.

Palveleva puhelin: 0400 22 11 80, joka ilta klo 18–24.

Keskusteluavun verkkopalveluihin pääset tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Päivystävä pappi

Päivystävä pappi on tavoittettavissa arkipäivisin klo 10–12, ja hän tulee pyydettäessä Kajaanin seurakuntakeskukseen, Linnankatu 12, lyhyen odotusajan jälkeen. Puh. (08) 617 21.

Mielenterveystyö

Seurakunnan mielenterveystyö tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun ja vertaistukeen. Järjestämme mahdollisuuksien mukaan virkistystoimintaa kuten leirejä ja retkiä. Näistä ilmoitamme seurakuntalehdessä. Akuuttitilanteissa auttaa myös Kainuun kriisikeskus, jonka palveluista voit lukea lisää tästä:  Kainuun kriisikeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tie halkoo peltomaisemaa auringonlaskun aikaan.
Kuvaaja: KK / Mervi Korpiaho

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Suomen sairaaloissa työskentelee yli sata sairaalapappia. Potilaat ja heidän läheisensä sekä sairaalan työntekijät voivat keskustella luottamuksellisesi sairaalapapin kanssa.

Kirkon työntekijät sairaiden rinnalla