Isostoiminta

Isostoimintaan kuuluu isoskoulutus, joka järjestetään Kajaanin seurakunnassa kaksivuotisena. Rippikoulun jälkeen ilmoittaudutaan syksyllä alkaviin niin kutsuttuihin avustajakoulutusryhmiin, joista saa tietoa rippikoulun ohjaajien jakamasta esitteestä. Koulutusta vetävät nuorisotyönohjaajat. Avustaja- ja isoskoulutuksessa paneudutaan paitsi Raamattuun myös kaikenlaisiin muihin elämää koskeviin kysymyksiin. Isostoiminta antaa monenlaisia eväitä elämään. Kristinuskon perusasiat tulevat koulutuksen aikana entistä tutummiksi ja esimerkiksi sosiaaliset valmiudet kehittyvät. Koulutukseen kuuluu viikkoiltoja ja viikonloppuleirejä.

Isostoiminnan ei välttämättä tarvitse johtaa isosena olemiseen. Isostoimintaan on tervetullut mukaan sekin, joka vain haluaa osallistua seurakunnan toimintaan oman ikäisten nuorten kanssa ja saada Raamattu- ja elämäntaito-opetusta.

Isoskoulutuksen ensimmäisen vuoden (avustajakoulutus) voi korvata toimimalla kerhonohjaajana seurakunnan kerhossa tai partioryhmän vetäjänä.

Nuorisotyönohjaajien yhteystiedot »