Pyhis ja Kirjepyhis

Pyhis eli pyhäkoulu

Pyhis on eri-ikäisten lasten oma kirkkohetki, lastenkirkko, joka on sisällöltään monipuolinen. Siellä lauletaan, leikitään, hiljennytään, kuullaan raamatunkertomuksia ja eläydytään niihin toiminnallisesti.

Pyhiksessä opetellaan elämäntaitoja, kiitollisuutta, toisen kunnioittamista, itsensä arvokkaaksi kokemista ja Jumalan hyvyyteen ja huolenpitoon luottamista.

Pyhikseen lapsi voi tulla yksin tai sisarusten ja kavereitten kanssa. Pienet voivat tulla oman aikuisen; vanhemman, isovanhemman tai vaikkapa kummin kanssa. Pyhisohjaajina toimii aikuisia seurakunnan vapaaehtoisia, jotka haluavat työskennellä lasten kristillisen kasvatuksen parissa.
Vapaaehtoiseksi pyhisohjaajaksi voit ilmoittautua täällä.

Pyhisten kokoontumisajat ja paikat:

Nakertajan kaakaopyhis klo 17.30-18.30
Nakertajan srk-koti, Muramaantie 6
Maanantaina 15.1. 29.1. , 12.2. , 26.2. , 11.3. , 25.3. , 8.4. , 22.4. ja 6.5.
Lapsen ensimmäisellä kaakaopyhiskerralla  vanhempi täyttää lapsen esitietolomakkeen.

Linnan lähetyspyhis klo 17-18
Linnantauksen srk-keskus, Kaplastie 2
Joka kuukauden kolmas sunnuntai, paitsi helmikuussa su 11.2.

Kirjepyhis lapsille

Kirjepyhis on lasten kirjepyhäkoulu, joka postitetaan lapsille useamman kerran vuodessa. Se on tarkoitettu kaikenikäisille lapsille ja heidän perheilleen. Pyhis tukee perheen kristillistä kasvatusta ja perheen mukavaa yhdessäoloa. Kirje sisältää pienen hartausosion rukouksineen ja lauluineen, sekä pienen tehtäväpaketin ja askartelun. Kirjepyhis on maksuton. Pyhikseen voi lapsen ilmoittaa vanhempi, mummi, kummi tai muu lapsen elämään kuuluva aikuinen.

Ilmoittaudu sähköisesti tästä

Kotipyhis

Jos olet kiinnostunut pitämään pyhäkoulua kotonasi lapsillesi, naapurin lapsille, kummilapsille, lapsenlapsille jne. ole hyvä ja ota yhteyttä Leena Karjalaiseen 044 7444 243 niin saat materiaalia pyhäkoulun pitoa varten.

Pyhisohjaajien kokoontumiset:

Seurakuntakeskuksella 2-kerroksen kokoushuoneeessa (Linnankatu 12)
klo 17-19
ke 10.1. , ke 7.2. , ti 12.3. , ti 9.4. ja ti 7.5.

Päivitetty 2.1.2024

Pyhiksen hartaushetki