Kirkkoneuvosto

Kirkkoneuvosto on kirkkovaltuuston valitsema valmistelu- ja toimeenpanoelin. Kajaanissa siihen kuuluu puheenjohtajan lisäksi 10 jäsentä. Tällä Puheenjohtajana toimii kirkkolain mukaan kirkkoherra Antti Minkkinen, varapuheenjohtajana on Juuso Kopperoinen.

Kirkkoneuvosto johtaa ohjesääntönsä mukaan yleisesti seurakunnan toimintaa, edistää sen hengellistä elämää ja muutoinkin toimii seurakunnan tehtävän toteuttamiseksi. Se johtaa seurakunnan hallintoa sekä talouden ja omaisuuden hoitoa ja huolehtii kirkkovaltuuston päätösten täytäntöönpanosta, valvoo päätösten laillisuutta ja valmistelee kirkkovaltuustossa käsiteltävät asiat. Kirkkoneuvosto myös valmistelee seurakunnan talousarvion sekä antaa toimintakertomuksen kirkkovaltuustolle.

Kokousaikataulu 2024

Kirkkoneuvoston kokoukset pidetään Kajaanin seurakuntakeskuksen kokoushuoneessa (3. kerros), osoitteessa Linnankatu 12, tiistaisin kello 17.00 seuraavasti:
23.1.
27.2.
26.3.
to 2.5. Linnantauksen seurakuntakeskus
21.5.
18.6.
10.9.
29.10.
26.11.

Muutokset kokousaikataulussa ovat mahdollisia.

Kirkkoneuvoston kokousten pöytäkirjat »

Kirkkoneuvoston jäsenet 2023–2024

Paavo Enroth