Seurakunta soittaa yli 80-vuotiaille

Vanhus puhuu puhelimessa

Kajaanin seurakunta soittaa toukokuun aikana kaikille kotona asuville 80 vuotta täyttäneille seurakuntalaisille. Soittokierros ei koske hoivakodeissa asuvia vanhuksia.

Vanhuksilta kysytään kuulumisia, ja heille annetaan mahdollisuus keskusteluun.

– Poikkeustilanteessa kannamme huolta erityisesti kotona asuvista ikäihmisistä ja heidän jaksamisestaan. Seurakuntana haluamme olla kuulolla ja tarjota mahdollisuuden keskustella myös hengellisistä asioista, palvelutoiminnan tiimivastaava Elina Ingman kertoo.

Lisäksi soitolla selvitetään, onko vanhuksella avuntarvetta, ja hänet ohjataan tarvittaessa avun piiriin.

Jatkossa on tarkoitus, että myös seurakunnan vapaaehtoiset tarjoavat puhelimitse jutteluseuraa ikäihmisille.

2020-05-06 14:29:00.0