Talous

Kajaanin seurakunta laatii vuosittain toiminta- ja taloussuunnitelman, jotka kirkkoneuvosto ja kirkkovaltuusto hyväksyvät ennen vuoden vaihdetta. Suunnitelma luo toiminnalliset ja taloudelliset raamit seurakunnan tehtävän toteuttamiselle. Talousarvion tekemiseen on vaikuttanut viime vuosina talouden heikko kehitys sekä jäsenmäärän väheneminen. Taloudellisilla sopeutustoimilla on haluttu turvata seurakunnan perustehtävän hoitaminen, joka on tiivistetty toiminta-ajatukseen: Kajaanin seurakunta rohkaisee elämään kristittynä. Kajaanin seurakunnan painopistealueina ovat olleet vapaaehtoistoiminta, jumalanpalveluselämän kehittäminen sekä työ- ja toimialojen ylittävä yhteistyö.

Talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2022 sekä toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2023–2024 (1,45 Mt pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2023 sekä toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2024–2025 (1,36 Mt pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2024 sekä toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2025-2026 (2,70 Mt pdf)

Toimintakertomus ja tilinpäätös 2020 Linkki avautuu uudessa välilehdessä(2,72 Mt pdf)