Kirkkoneuvoston päätöksiä 31.3.

Kajaanin seurakunta aloittaa tuta-neuvottelut

Kajaanin seurakunnan kirkkoneuvosto päätti 31.3. pidetyssä kokouksessaan aloittaa Kirkon yhteistoimintasopimuksen mukaisen yhteistoimintamenettelyn (tuta-menettely) mahdollisista lomautuksista sekä pyytää tarvittaessa Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta lausunnon papin lomauttamisesta.
Koronaviruksen vuoksi Suomessa vallitsevat poikkeusolosuhteet ovat vähentäneet seurakunnan toimintaa ratkaisevasti. Osalla seurakunnan henkilöstöstä ovat työtehtävät tämän vuoksi loppumassa. Koronaviruksen leviämisen huipun on arvioitu olevan toukokuun puolessa välissä tai kesäkuun alkupuolella.

Henkilöstöuutisia

Jussi Keinonen valittiin kanttori Anne Kyllösen viran­sijaiseksi ajalle 11.4.2020–22.2.2021.
Diakonian viranhaltija Seija Turunen jäi eläkkeelle 1.3.2020.Diakonian virka avautuu haettavaksi 20.4. alkaen. Hakuaika on perjantaihin 15.5.2020 klo 15 mennessä.
Ulla Vornanen jatkaa perheneuvojan viran hoitoa vuoden määräajalla 1.4.2020–31.3.2021. Tämän aikana selvitetään seurakunnan henkilöstösuunnitelman mukaisesti, löytyykö viralle lisää ulkopuolista rahoitusta.

Purolan seurakuntakoti myydään

Kirkkoneuvosto hyväksyi Purolan seurakuntakodin tontin vuokraoikeuden sekä seurakuntakodin purkukuntoisena myymisen ostotarjouksen mukaan.

Taidetta pääkirkon huoltorakennuksen seinään

Rauniokaupunki ry on järjestämässä Kajaani Street Art –katu­taidetapahtumaa yhteistyössä Kajaanin kaupungin sekä useiden muiden toimijoiden kanssa vuonna 2021. Tapahtumaympäristönä on Urho Kekkosen puisto. Seurakunta on mukana tukemassa kaupunkikulttuurin kehittymistä Kajaanissa ja maalauttaa muraalin eli seinämaalauksen Kajaanin kirkon huoltorakennuksen seinään Väinämöisenkadun puolelle.
Muraalihanketta aletaan valmistella syksyllä 2020. Ehtona on, että toteutettava seinämaalaus soveltuu kyseiselle paikalle ja on sopusoinnussa niin Kajaanin kirkon kuin kirkkopuiston miljöön suhteen. Teos julkistetaan Kajaani Street Art -tapahtuman yhteydessä.

Kokouksia

Kirkkovaltuusto kokoontuu torstaina 14.5.2020 klo 18 Linnantauksen seurakuntakeskuksessa, Kaplastie 2.

2020-04-03 10:33:19.0