Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 24.11.

Kirkkoneuvosto valitsi kolme henkilöä talousjohtajan viran soveltuvuustutkimukseen sekä julisti Naksu-hankkeen hanketyöntekijöiden toimet haettavaksi.
Talousjohtajan viran täyttäminen etenee
Kirkkoneuvosto valitsi talousjohtajan viran haastatteluun valittujen joukosta soveltuvuustutkimukseen seuraavat henkilöt:

1.                      Petri Oksanen, Kajaani
2.                      Pauli Piilma, Kajaani
3.                      Juha Tuikkanen, Kajaani

Kajaanin seurakunnan kirkkovaltuusto tekee valintansa uudesta talousjohtajasta 9.2. pidettävässä kokouksessa.

Naksu –hankkeelle (nuorten asumisen ohjaus ja kokonaisvaltainen sosiaalinen uudistuminen) haetaan hanketyöntekijöitä
Kirkkoneuvosto julisti Naksu -hankkeen kokoaikaisen (100 %) ja osa-aikaisen (50 %) määräaikaiset hankeohjaajan toimet haettaviksi ajalle 1.2.2016–31.12.2017. Hanketyöntekijöiltä edellytetään sosiaali- tai terveysalan perustutkintoa. Kirkkoneuvosto täyttää hanketyöntekijän toimet kuuden kuukauden koeajalla, mikäli hanke toteutuu.
Kirkkoneuvosto määritteli hanketyöntekijöiden toimet vaativuusryhmään 501. Ennen hanketyöntekijän toimen vastaanottamista valittujen on esitettävä voimassa oleva lääkärintodistus terveydentilastaan ja rikosrekisteriote. Lisätietoa Naksu-hankkeesta http://www.kajaaninseurakunta.fi/info-ja-asiointi/avoimet-tyopaikat

Kajaanin seurakunnan tilintarkastuspalveluiden hankinta
Voimassa olevien säännösten mukaiset HTM- ja KHT-tilintarkastajat tai HTM- ja KHT-yhteisöt eivät voi jatkaa 1.1.2016 jälkeen seurakunnan tilintarkastajina. Seurakuntatalouksissa tuleva muutos voidaan ennakoida valitsemalla valtuustokauden 2015–2018 tilintarkastajaksi JHTT-tilintarkastaja tai -yhteisö.” Kirkkohallituksen yleiskirje nro 31/2014.
Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle että, se päättää hankkia Kajaanin seurakunnan talouden ja hallinnon tarkastuspalvelut KPMG Oy:ltä.

Seurakunnan kolehtisuunnitelma 1.1.–19.6.2016 (ks. liite)
Kirkkoneuvosto vahvisti kolehtisuunnitelman ajalle 1.1.–19.6.2016 oheisen liitteen mukaisesti. Ensi kevään aikana kolehti kerätään muun muassa Kajaanin työvoimayhdistykselle työttömien ruokailun tukemiseen, lähetystyöhön Suomen Lähetysseuran kautta, päihde- ja kriminaalityöhön ja Kristittyjen yhteyden edistämiseen Suomen Ekumeenisen Neuvoston kautta sekä Yhteisvastuukeräykselle.

Kirkkoneuvoston kevätkauden 2016 kokoukset
Kirkkoneuvosto päätti kevätkauden 2016 ja syksyn ensimmäisen kokoustensa ajankohdiksi:
ti 19.1.2016                          klo 17
ti 16.2.2016                          klo 17