Ennakkoon äänestäneiden määrä Kajaanissa jäi viime seurakuntavaaleja alhaisemmaksi

Kajaanissa ennakkoääniä seurakuntavaaleissa annettiin yhteensä 1680, joista Kajaanin seurakuntaan 1656 ja muihin seurakuntiin 24. Kajaanin seurakunnan alustava ennakkoäänestysprosentti on 7,50 %.

Edellisissä seurakuntavaaleissa, vuonna 2014, ennakkoääniä annettiin 2248, joista Kajaanin seurakuntaan 2209 ja muualle 39. Ennakkoäänestysprosentti oli 9,36 %.

Kajaanin seurakunnassa ennakkoäänestys järjestettiin kirkkoherranvirastossa, Linnantauksen seurakuntakeskuksessa, Kajaanin lukiolla, Vuolijoen seurakuntatalolla, Otanmäen seurakuntatalolla sekä Kajaanin Prismassa.

Hieman edellisiä vaaleja vilkkaammin äänestettiin Linnantauksen seurakuntakeskuksessa, Kajaanin lukiolla ja Prismassa.

Kotiäänestysten määrä lisääntyi. Kotiäänestyksiä toimitettiin 36, kun vuoden 2014 seurakuntavaaleissa niitä toimitettiin 15.

Seurakuntavaaleissa voi äänestää ennakkoon missä tahansa Suomen ennakkoäänestyspaikoista. Perjantaihin 9.11. mennessä oli postitse saapunut 11 ääntä Kajaanin seurakuntaan.

Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18.11., jolloin voi äänestää Kajaanin kirkossa klo 11–20. Seurakunta tarjoaa äänestäjille vaalikahvit.

2018-11-10 19:15:00.0