Kajaanin seurakuntavaaliehdokkaista nuoria yli viidennes

NAVI-ryhmä myönsi seurakunnalle kunniakirjan tunnustuksena ja kannustuksena valtakunnallisesti huomattavan suuresta määrästä nuoria seurakuntavaaliehdokkaita.
Kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja hallintokappalainen vastaanottavat kunniakirjan

NAVI-ryhmän varajäsen Marko Koskelo luovutti kunniakirjan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Timo Hurskaiselle ja hallintokappalainen Antti Minkkiselle kirkkovaltuuston kokouksen alussa. (Kuva: Miikka Kortelainen)

Nuori Kirkko ry:n Nuorten aikuisten vaikuttamisen ryhmä NAVI on myöntänyt Kajaanin seurakunnalle kunniakirjan tunnustuksena ja kannustuksena valtakunnallisesti huomattavan suuresta määrästä nuoria seurakuntavaaliehdokkaita. Kajaanin seurakunnan seurakuntavaaliehdokkaista 21% (17 ehdokasta) on alle 30-vuotiaita.

NAVI-ryhmän varajäsen Marko Koskelo luovutti kunniakirjan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Timo Hurskaiselle ja hallintokappalainen Antti Minkkiselle kirkkovaltuuston kokouksessa torstaina 1.11.

Nuori kirkko ry:n toiminnan tarkoituksena on tukea lapsen ja nuoren kokonaisvaltaista kasvua ja osallisuutta sekä kehittää ja palvella evankelis-luterilaisissa seurakunnissa toteutuvaa lapsi-, varhaisnuoriso- ja nuorisotyötä.

Nuorten aikuisten vaikuttamisryhmä NAVI toimii edistääkseen nuorten ja nuorten aikuisten vaikuttamismahdollisuuksia evankelis-luterilaisen kirkon piirissä. NAVI mm. kampanjoi nuorten aikuisten asialla kirkollisissa vaaleissa, kannustaa nuoria äänestämään sekä tukee nuoria ehdokkaita kampanjoinnissa ja valtuustotyössä.

2018-11-02 13:24:00.0