Pakolaiskriisiä helpotetaan Kajaanin seurakunnassa

Turvapaikanhakijoita saapuu Suomeen satoja päivittäin. Hädässä olevia ihmisiä pitää auttaa. Kristillisyyteen on aina kuulunut reagoiminen toisen ihmisen hätään. Tähän velvottaa myös Geneven vuoden 1951 pakolaisten oikeusasemaa koskeva yleissopimus (pakolaissopimus) ja muut kansainväliset ihmisoikeussopimukset sekä EU-lainsäädäntö.
Kajaanin seurakunta kannustaa kajaanilaisia osallistumaan Kirkon Ulkomaanavun Balkanin projektiin, joka tarjoaa hätäapua Euroopan pakolaiskriisiin Unkarin, Serbian ja Kreikan alueella. Lahjoituksen voi tehdä osoitteessa www.kirkonulkomaanapu.fi/ tai tilille Nordea IBAN FI33 1572 3000 5005 04 (Viite: Pakolaiskriisi/Kajaanin seurakunta). Tulevan sunnuntain kolehti kohdennetaan myös tälle keräykselle.
Tavaralahjoituksia ei kerätä etukäteen, vaan sen mukaan kun tulee ilmi, mitä tarvitaan. Tarpeen vaatiessa Kajaanin seurakunnalla on osoittaa vapaaehtoisia lahjoitustavaroiden lajittelemiseen. Muista toimenpiteistä tiedotetaan tilanteen kehittyessä.

2015-09-08 10:22:52.0