Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 26.5.

Kirkkoneuvosto hyväksyi työsuojelun toimintaohjelman vuosille 2015–2017.
Työsuojelun toimintaohjelmassa mainitaan muun muassa, että kirkkoneuvosto määrittelee työsuojelun tason ja yleiset suuntaviivat seurakunnassa, sekä esimiehellä on pääasiallinen vastuu välittömistä työsuojelutehtävistä.
Jokainen Kajaanin seurakunnan palveluksessa oleva vastaa siitä, että hän omalla toiminnallaan edistää työsuojelun tavoitteita, huolehtii osaltansa oman ammattitaitonsa kehittämisestä ja ylläpitää fyysistä kuntoa ja parantaa omalta osaltaan työyhteisön ilmapiiriä.
Seurakunnan kolehtisuunnitelma 14.6.–27.9.2015

Kirkkoneuvosto vahvisti kolehtisuunnitelman ajalle 14.6.–27.9.2015. Kolehti kerätään muun muassa lähetystyöhön, Kirkon diakoniarahastolle, Kansainväliseen diakoniaan ja nuorten kristillisen kasvun tukemiseen.

Hautausmaiden katselmus 2015
Hautausmaiden ja siellä olevien rakennusten katselmus suoritetaan vuosittain. Katselmuksessa päätetään toimenpiteistä, joihin hautausmaan hoidosta vastaavan viranhaltijan tekemät esitykset sekä tehdyt havainnot antavat aihetta. Erityisesti katselmuksessa on todettava,
1. onko hautaustoimen ohjesääntöä ja vahvistettua hautausmaan käyttösuunnitelmaa noudatettu;
2. onko hautakirjanpito yhtäpitävä hautausmaalla suoritettujen toimenpiteiden kanssa;
3. onko yksityisiä hautoja kunnostettu ja hoidettu ohjesäännön mukaisesti ja
4. onko seurakunnan huolehtimien hautojen hoito ollut sopimusten ja annettujen määräysten mukaista.

Katselmuksesta laaditaan pöytäkirja.

Kirkkoneuvosto päätti katselmuksen ajankohdaksi 4. elokuuta.

Kirkkovaltuuston päätösten täytäntöönpano
Kirkkoneuvosto totesi, että kirkkovaltuuston 18.5.2015 tekemät päätökset:
1. II kappalaisen vaali
2. Ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin (nk. B-kanttorin) virka
3. Varajäsenen valitseminen kirkkoneuvostoon
4. Rovastikunnallisen yhteistyön johtokunnan tilinpäätös vuodelta 2014
5. Rovastikunnallisen yhteistyön johtokunnan tilintarkastuskertomus vuodelta 2014 sekä tili- ja vastuuvapaudesta päättäminen
6. Kajaanin seurakunnan tilinpäätös vuodelta 2014
7. Kajaanin seurakunnan tilintarkastuskertomus vuodelta 2014 sekä tili- ja vastuuvapaudesta päättäminen
on pantu asianmukaisessa järjestyksessä täytäntöön.

2015-08-13 15:38:07.0