#kouluonkaikille – tubettaja Sita Salminen puhuu nuorten koulutuksesta Kajaanissa 11.4.

Suosittu tubettaja Sita Salminen esiintyy Kajaanin seurakunnan järjestämässä #kouluonkaikille-Yhteisvastuutapahtumassa. Tapahtuma järjestetään torstaina 11.4. klo 18 Kainuun ammattiopiston salissa (Oppi 4), Opintie 3. Pääsylippujen tuotto ohjataan Yhteisvastuukeräykselle, jonka teemana on lasten ja nuorten koulutuksen tukeminen Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Tubettaja Sita Salminen

Tubettamisesta on tullut Sita Salmiselle ammatti ja hän työskentelee some-alan yrittäjänä. Hänellä on kaksi YouTube-kanavaa, ja seuraajia on yhteensä yli 300 000. Pääkanavallaan Salminen kuvaa arkeaan videoiden kautta, ja puhuu myös nuoria koskettavista aiheista, kuten ulkonäköpaineista, identiteetistä ja taloudellisesta pärjäämisestä. Hän on ottanut kantaa kuvien muokkaamiseen ja siihen, kuinka haluamme tulla nähdyksi sosiaalisessa mediassa. Toiselle YouTube-kanavalleen tubettaja tekee ASMR-videoita, joiden kautta hän haluaa rohkaista seuraajiaan itsensä hyväksymiseen, rauhoittumiseen ja hetkessä elämiseen. Myös kuvanjakopalvelu Instagram on yksi Salmisen tärkeä työväline. Lisäksi hän kiertää ahkerasti livekeikoilla puhumassa ajankohtaisista aiheista.

#kouluonkaikille-tapahtumalla halutaan Yhteisvastuun teeman mukaisesti herättää keskustelua ja vastuuta jokaisen nuoren mahdollisuudesta opiskella taloudelliseen taustaan katsomatta. Illan aikana myös yleisöllä on mahdollisuus esittää tubettajalle kysymyksiä. Tapahtuma päättyy fanitapaamiseen Meet & Greet –hengessä. Liput ovelta 5 €, tuntia ennen tilaisuuden alkamista.

#kouluonkaikille

yhteisvastuu.fi