Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 3.5.

Kirkkoneuvosto esittää III kappalaisen virkaan Anneli Toppista. Lisäksi se julisti haettavaksi B-kanttorin viran ja lastenohjaajan toimia.

Anneli Toppista esitetään Kajaanin seurakunnan III kappalaiseksi

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se valitsee Kajaanin seurakunnan III kappalaisen virkaan pastori Anneli Toppisen.

Toppisen puolesta annettiin 9 ääntä ja toisen ehdokkaan, pastori Juha Kainulaisen puolesta 2 ääntä. Kirkkovaltuusto valitsee III kappalaisen 24.5. kokouksessaan.

Anneli Toppinen on koulutukseltaan muun muassa filosofian, kasvatustieteiden ja teologian maisteri. Hän on saanut pappisvihkimyksen vuonna 2013 ja suorittanut pastoraalitutkinnon vuonna 2015. Hänellä on myös seurakuntatyön johtamisen tutkinto. Toppinen on työskennellyt aikaisemmin muun muassa erikoissairaanhoitajana, sairaanhoidon opettajana ja rehtorina.

Toppinen on toiminut vuodesta 2013 alkaen Kajaanin seurakunnan pappina ja vuoden 2015 syksystä alkaen Vuolijoki-Otanmäen alueen vt. III kappalaisena.

Kirkkoneuvosto perusteli päätöstään muun muassa sillä, että Anneli Toppisella on monipuolinen työkokemus ja koulutus, jotka tukevat papin työtä, sekä hän on motivoitunut tehtävään ja haastattelujen perusteella soveltuvin viran hoitoon.

B-kanttorin virka julistettiin haettavaksi

Kirkkoneuvosto julisti ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran 10.6.2016 kello 15 mennessä. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se täyttää ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran kuuden kuukauden koeajalla sekä määrittelee ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävän kanttorin viran tehtävän vaativuusryhmään 601.

Virkaan valitun tulee olla evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen ja hänen tulee esittää voimassa oleva lääkärintodistus terveydentilastaan ennen viran vastaanottamista.

Lastenohjaajien toimia julistettiin haettavaksi

Syksyn 2016 kerhoilmoittautumisten perusteella lapsityöhön; päiväkerho-, perhekerho- ja iltapäiväkerhotyöhön tarvitaan yhtä paljon työntekijöitä kuin on ollut edellisinä vuosina.

Kirkkoneuvosto valitsi päätoimiseen toistaiseksi voimassa olevaan 38 h 15 min / viikko lastenohjaajan toimeen Carita Lerssin 1.8.2016 alkaen sekä julisti haettavaksi 2 lastenohjaajan toimea ja lastenohjaajien sijaisuudet.

Valitun tulee olla evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen ja hänen tulee esittää ennen työsuhteen alkamista hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä Rikostaustan selvittämislain (504/2002) edellyttämä rikosrekisteriote.

Kirkkoneuvosto määrittelee tehtävät vaatimusryhmään 303–402. Vaativuusryhmä 402 edellyttää piispainkokouksen hyväksymää lastenohjaajan tutkintoa. Toimet täytetään kuuden kuukauden koeajalla.

Suomen Merimieskirkko ry:n kesäjuhlat ja vaalikokous 2016

Suomen Merimieskirkon kesäjuhlat pidetään tänä vuonna Lappeenrannassa 12.–14.8. Juhlien yhteydessä pidetään yhdistyksen sääntöjen mukainen vaalikokous, johon osallistuvat Kajaanin seurakunnan edustajina Hilkka Kananen ja Anneli Toppinen.

2016-05-03 20:41:00.0