Pasi Mäkelä seurakunnan talousjohtajaksi

Kirkkovaltuusto valitsi 18.4. kokouksessaan yksimielisesti talousjohtajan virkaan kauppatieteiden ja filosofian maisterin Pasi Mäkelän Lahdesta.
Perusteluna valinnalle kirkkovaltuusto totesi, että Mäkelällä on talousjohtajan hoitamista varten vaadittava soveltuva koulutus, työkokemusta kirkon työstä ja kokonaistuntemus kirkon työstä.

Pasi Mäkelä on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi vuonna 2006 ja filosofian maisteriksi vuonna 2008. Hän on toiminut aikaisemmin muun muassa tilastoasiantuntijana Kirkkohallituksessa sekä vs. talouspäällikkönä Hollolan seurakunnassa ja talouspäällikkönä Padasjoen seurakunnassa.

Kajaanin seurakunnassa talousjohtajan tehtävänä on vastata seurakunnan kanslia-, talous-, kiinteistö- ja hautaustoimen sekä henkilöstö- ja palkkahallintoon liittyvistä tehtävistä. Talousjohtaja huolehtii, että seurakunnan taloutta ja omaisuutta hoidetaan tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti, johtaa ja valvoo taloustoimiston ja sen henkilöstön työskentelyä näiden lähimpänä esimiehenä sekä valmistelee ja esittelee alaansa kuuluvat asiat kirkkoneuvoston kokouksessa.

Mon Apr 18 18:58:00 EEST 2016