Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 6.10.

Kajaanin seurakunnan strategia pohjautuu Kirkon kokonaisstrategiaan, Kuopion hiippakunnan painopisteisiin ja vuoden 2014 piispantarkastusasiakirjoihin. Strategian pohjana on käytetty myös luottamushenkilöiden ja työntekijöiden kanssa käytyjä neuvotteluja ja heiltä saatuja aineistoja.
Kirkkoneuvosto käsitteli Kajaanin seurakunnan strategian luonnoksen pohjalta ja teki luonnokseen muutosesityksiä. Henkilöstö jatkaa strategian työstämistä työyhteisöaamupäivässä 8. lokakuuta. Seurakunnan strategia on tarkoitus hyväksyä tämän vuoden loppuun mennessä kirkkovaltuuston kokouksessa.

Seurakunnan kolehtikohteet loppuvuodelle (ks. liite)
Kirkkoneuvosto vahvisti kolehtisuunnitelman ajalle 4.10.–31.12.2015 oheisen liitteen mukaisesti. Kajaanin seurakunta kerää kolehdin mm. lähetystyön hyväksi (11.10.), Suomen merimieskirkolle (31.10.), Kirkon Ulkomaanavun naisten oikeuksien ja koulutuksen tukemiseen (15.11.), Inkerin Evankelisluterilaisen Kirkon työn tukemiseen (22.11.) ja Kajaanin seurakunnan nimikkolähettien toiminnan tukemiseen (25.12.).

Kaksi joulukonserttia Kajaanin kirkossa
Kajaanin kirkossa järjestetään lauantaina 12.12. klo 16.30 joulukonsertti, jossa esiintyvät Pekka Mikkola, Johanna Piipponen, Noora Ontronen, Sanni Lukkari, Jyri Laitila ja Olli Pautola. Ohjelmistossa on perinteisiä joululauluja.
Toinen joulukonsertti pidetään 19.12. klo 19 Kajaanin kirkossa, jossa esiintyvät Saara Aalto, Teemu Roivainen ja Kajaanin keskuskoulun musiikkiluokkien kuoro. Kyseessä on Jouluenkelit-kiertue, joka kiersi Suomea myös viime vuonna.

Lyhyesti
– Kirkkoneuvosto nimesi Kajaanin Palvelutalosäätiön valtuuskuntaan vuosille 2016–2019 kirkkoherra Marko Miettisen ja kirkkovaltuuston puheenjohtajan Timo Hurskaisen sekä kirkkoherran henkilökohtaiseksi varajäseneksi kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan Juuso Kopperoisen ja kirkkovaltuuston puheenjohtajan henkilökohtaiseksi varajäseneksi kirkkovaltuuston varapuheenjohtajan Ari Toppisen.
– Kirkkoneuvosto valitsi kanttori Matti Juntusen hoitamaan kanttorin virkaa 1.1.2016 alkaen siihen saakka, kunnes C-kanttorin virkajärjestelyt selviävät.
– Kirkkoneuvosto hyvkäksyi Kainuun hankintarenkaan hankintayhteistyösopimuksen Kainuun evankelisluterilaisen seurakuntien

Mon Oct 05 09:23:01 EEST 2015