Talousjohtajan virka auki

Talousjohtajan tehtävänä on vastata seurakunnan kanslia-, talous-, kiinteistö- ja hautaustoimen sekä henkilöstö- ja palkkahallintoon liittyvistä tehtävistä. Talousjohtaja huolehtii, että seurakunnan taloutta ja omaisuutta hoidetaan tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti, johtaa ja valvoo taloustoimiston ja sen henkilöstön työskentelyä näiden lähimpänä esimiehenä sekä valmistelee ja esittelee alaansa kuuluvat asiat kirkkoneuvoston kokouksessa.

Talousjohtaja toimii seurakunnan työsuojelupäällikkönä sekä seurakunnan palkka-asiamiehenä huolehtien virka- ja työehtosopimusten soveltamisesta sekä seurakunnan palveluksessa olevien henkilöiden palvelussuhteen ehtoja koskevien neuvottelujen käymisestä. Viran tehtävät on määritelty johtosäännössä.

Viran kelpoisuusehtona on ylempi korkeakouluasteen tutkinto, perehtyneisyys seurakunnan tai muun julkishallinnon hallinto- ja talousasiain hoitoon sekä kokemus esimiestehtävistä. Virkaan valitun tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Virassa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa ja se täytetään 1.2.2016 alkaen tai aikaisemmin. Valitun tulee ennen viran vastaanottamista esittää voimassa oleva lääkärintodistus terveydentilastaan. Viran palkkaus on Kirkon yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukainen hinnoitteluryhmässä J50.

Lisätietoja antavat kirkkoherra Marko Miettinen, 044 7444 220, marko.miettinen(at)evl.fi ja kirkkovaltuuston puheenjohtaja Timo Hurskainen, 040 058 1075. Kirkkoneuvostolle osoitettavat hakemukset ansioluetteloineen on toimitettava perjantaihin 23.10.2015 klo 15 mennessä osoitteella Kajaanin seurakunta, PL 87 (Linnankatu 12), 87101 Kajaani. Kuoreen merkintä ”Talousjohtajan virka”.

2015-09-22 19:47:29.0