Kirkkoneuvoston kokouksen päätöksiä 7.11.

Kajaanin seurakunnan kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle lähetyssihteerin sekä nuorisotyönohjaajan (partiotyö) virkojen lakkauttamista. Lisäksi neuvosto esittää, että valtuusto hyväksyy hengellisen työn uuden toiminnallisen organisaation.

Virkoja lakkautetaan

Kajaanin seurakunnan yt-neuvottelujen lopputuloksena yksimielisesti saavutettu päätös edellyttää virkojen lakkauttamista ja työtehtävien uudelleen organisointia. Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että se lakkauttaa lähetyssihteerin viran sekä nuorisotyönohjaajan viran, jonka pääasiallisena sisältönä on ollut partiotyö. Lakkautettavien virkojen ydintehtävät organisoidaan uudelleen toisille työntekijöille.

Uusi organisaatio

Neuvosto esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi toiminnallisten työalojen uuden organisaation. Muutoksen keskeiset periaatteet ovat hallinnon keventäminen ja keskittäminen sekä uuden toiminnallisen tiimiorganisaation luominen, jotta nykyiset toiminnot ja toiminnan laatu voidaan pääosin säilyttää. Väliportaan esimiestehtävien määrää on myös vähennetty.

Uudistuksen tavoitteena on ollut suunnata henkilöstön työpanosta entistä enemmän seurakuntatyöhön eli seurakuntalaisten kohtaamiseen. Hengellisen työn organisointi ja johtaminen tapahtuvat työalakohtaisesti tiimeissä.

2017-11-08 14:08:01.0