Ystävyysseurakuntatyö

Ystävyysseurakuntatyö on seurakuntien välistä yhteistyötä. Yhteys erityisesti suomalais-sukuisten kansojen kesken auttaa meitä jäsentämään omaa paikkaamme maailmassa. Suomesta on paljon yhteyksiä Inkerin, Unkarin sekä Viron evankelis-luterilaisten kirkkojen kanssa.

Kajaanin seurakunnalla on kaksi ystävyysseurakuntaa. Ne ovat Inkerin kirkon Segezan evankelis-luterilainen seurakunta sekä Unkarin Nyíregyházan evankelis-luterilainen seurakunta. Nyíregyházan seurakunnan kanssa yhteistyötä on ollut yli kahdenkymmenen vuoden ajan ja Segezan seurakunnan kanssa noin kymmenen vuoden ajan. Molempiin seurakuntiin pidetään säännöllisesti yhteyttä sekä järjestetään vierailuja vuorovuosin.

Kajaanin ja Nyíregyházan ystävyysseurakuntatoiminta on jatkunut jo yli kolmekymmentä vuotta.