Paltaniemen kuvakirkko

.

Paltaniementie 851, 87850 Paltaniemi

Kuvakirkossa ei ole lämmitystä, jonka vuoksi se on talvisin avoinna vain tilauksesta. Kirkossa ei ole äänentoistojärjestelmää, ja siellä on mekaaninen harmooni. Kirkon läheisyydessä ei ole inva-WC:tä. Kirkkoon mahtuu noin 800 henkilöä.

Kuvakirkko sijaitsee Paltaniemen kulttuurimiljöössä, jossa sijaitsee esim. Eino Leino -talo. Kirkon lähellä on Paltaniemen hautausmaa ja Valon Kappeli. 1700-luvulta peräisin oleva kirkko on Paltamon seurakunnan omistuksessa. Kajaanin seurakunta vuokraa sitä omaan toimintaansa ja pitää kesäaikaan ja jouluaattona siellä jumalanpalvelukset. Kirkossa pidetään kesäisin paljon vihkitilaisuuksia. Kuvakirkon yhteydessä olevasta metsähautausmaasta vastaa Paltamon seurakunta, puh. 044-597 4753 (ma, ke, pe klo 9-12), paltamo.khranvirasto@evl.fi.

Kirkon kesäajan varaukset hoidetaan Kajaanin seurakuntatoimiston kautta, puh. (08) 617 21.

Talviaikaan kirkon esittelyt hoitaa Kajaanin matkailuoppaat, puh. 044-500 4471.

Paltaniemen kuvakirkon historiaan voit tutustua täältä.

Pysäköinti Pysäköinti
wc wc